středa 12. ledna 2011

Report Říčky v Orlickém podhůří



Report 19.11.2010
Říčky v Orlickém podhůří
E.N.D., Proti Směru, Degradace, Muerti

Zima už se pomalu vplížila do našich domovů, ale s parádníma oi akcema jako by se roztrhl pekelnej pytel. Do zastrčené vesničky v orlických horách si skoro domácká skupina E.N.D. zkusila pozvat skoro špičky oi and rockenroll. Tak se na podíváme, jestli si teda ještě něco budu pamatovat. Z Poličky jsem se jako vždycky vydal sám. V litomyšli už čekal odvoz s rabiátem Fíkem a jeho Brašulí. Do Ústí jsme dorazili za pár chvil. Vesničku, kde se akce pořádala jsme našli až díky pohledné obsluze v místní benzině. Zaplatili jsme vstup, pozdravili tisíce, no možná jen desítky známých a začli pít. Pivo nic moc, ale po pátem už začlo chutnat. Fík, který už týden před akcí pronášel hrdá slova, že pít nebude a půjde ráno do práce nakonec nezdradil a drželi jsme tak slušné tempo s místními alkoholiky a že jich tam bylo. Po tisíci telefonátech dorazila posila z Oldříše, tazkvaně Magor tým, kteří asi 5krát zabloudili a to si vybrali nápovědu přes telefon minimálně desetkrát, to by je vladimír čech nepochválil.
No nic, start se samozřejmě o pár hodin protáhl, ale nám už to jaksi nevadilo, pivo chutnalo, známejch habaděj. Dobře jsem si pokecal s mojím dvorním tatérem, zamluvil si další termín a trošku proháněl jeho polovičku po parketu, no nic zase se hambím. Jako první začali hrát domovský E.N.D., asi aby to měli rychle z krku. Domácí pod podiem se evidentně bavili, mi z daleka poslouchali jak se patří z uctivé vzdálenosti, vyměnovali letáky na akce, pozorovali krásné renees a i pár punkových princezen, fík to samozřejmě nevydržel a začal obtěžovat pár slečen. ENDáci to rozjeli perfektně, zpěvák šel do půl těla a předváděl břišní tance – možná nechtěně, kdo ví. Po nich nastoupili staří známý proti směru, už jsem jich trošku přemlsanej, tak jsme seděli u stolu, jedním uchem je poslouchali, druhou rukou poštuchovali Magorovy a samozřejně pili místní patoky. Na poslední song Nebejt sám jsem si šel zapogovat, pod podiem řádilo jen pár mladších soudruhů, takže jsem svou figurou trošičku rozhodil svorně pogující plešky. No nic, čas na další pivko. Další byly pro mě neznámý borci z Degradace. Celkem svižnej rockenroll, texty jsem neznal, tak jsem si aspon švihl pár tanečků se známými i neznámými děvčaty, jak se na vesnickou tancovačku sluší, no prostě bordel. Nejvíc jsem se však zakoukal do zpěváka, teda jeho tetování, ehm ehm. Škoda, že už si z toho moc nepamatuju… Poslední perlička na konec byly Muerti. Ačkoliv znám všechny jejich vály, na živo mi zatím unikaly. Co k nim říct? No prostě dokonalý, všechny jejich vály + dvakrát roztočený večer od začiátku konca (moje nej písnička all time) Pogo perfektní až se rozepínali kšandy. Lidi pod podiem neměli dost, a jak se zdalo tak muerti taky ne. Poslední songy jsme zpívali všichni svorně na podium, které to naštěstí zvládlo. Po nich bylo temno, ne sice na sálu ale v mé hlavě určitě, všechny síly padli pod podiem a naštěstí jsem byl odvezen až před barák. Naneštěstí mi po cestě asi síli nabyly, takže jsem poctil návštěvou místní lokály, ale o tom až příště.
Schrnuto podtrženo – perfektní akce, kterou bych v takovým zapadákově nečekal.

Kimi

Žádné komentáře:

Okomentovat